ARTBO Feria De Arte Internacional De Bogotá. Colombia - 2019

Nicolás Beltrán . DOMA Collective . Guillermo Marconi . Diego Mendoza . Larry Muñoz

For ArtBo we present three proposals around inadvertent everyday life. These artists highlight, through the use of different techniques, situations with which we live daily, but that often go unnoticed.

Collective DOMA (Argentina), has created a style recognizable by its acid vision of reality. They present everyday situations of the globalized world from a critical perspective, calling attention to the contrasts and inequalities with which we live. Through the use of tools and materials from design and advertising, they make fun objects that change with close observation, to highlight realities and values ​​that, precisely, they seek to hide.

Larry Muñoz (Colombia) works with universal conditions and objects, bringing together organic, mechanical and everyday objets, removing them from the center and questioning our worldview. He reflects on the things that have always been present and that would go unnoticed in another situation. He gives the viewer the opportunity to make visible these phenomena, materials and concepts that define them, but which are considered alien.

Nicolás Beltrán (Colombia) gathers a heterogeneous set of images from our everyday life, which are based on the understanding of the pictorial image as deep. Through the use of classical art techniques, such as drawing, oil painting and pastel, Beltrán presents works that border on the photographic. His images demand a frontal connection with his spectators, since they are conceived as illusions by means of devices such as the geometrical perspective, the tonal atmosphere or the chromatic scope.

……………………..

Para ArtBo presentamos tres propuestas en torno a la cotidianidad inadvertida. Estos artistas resaltan, mediante el uso de diferentes técnicas, situaciones con las que convivimos a diario, pero que suelen pasar desapercibidas. 

Colectivo DOMA (Argentina), ha creado un estilo reconocible por su ácida visión de la realidad. Presentan situaciones cotidianas del mundo globalizado desde una perspectiva crítica, llamando la atención sobre los contrastes y las desigualdades con las que convivimos. Mediante el uso de herramientas y materiales provenientes del diseño y la publicidad, elaboran objetos lúdicos que cambian con la observación cercana, para poner en evidencia realidades y valores que, justamente, éstos buscan ocultar.

Larry Muñoz (Colombia) parte de las condiciones y objetos universales, juntando materiales orgánicos, mecánicos y objetos del diario, quitándolos del centro y cuestionando nuestra visión del mundo. Reflexiona sobre las cosas que siempre han estado presentes y que pasarían desapercibidas en otra situación. Da así la oportunidad al espectador de hacer visibles dichos fenómenos, materiales y conceptos que los definen, pero que se consideran ajenos.

Nicolás Beltrán (Colombia) reúne un conjunto heterogéneo de imágenes del diario, que se basan en el entendimiento de la imagen pictórica como profunda. Mediante el uso de técnicas clásicas del arte, como el dibujo, la pintura en óleo y el pastel, Beltrán presenta obras que colindan con lo fotográfico. Sus imágenes demandan una conexión frontal con sus espectadores, dado que son concebidas como ilusiones mediante artificios tales como la perspectiva geometral, la atmósfera tonal o el ámbito cromático.